niedziela, 31 sierpnia 2014

Anisa - zjawiskowa klacz arabska

Niedawno do mojego figurkowego stadka dołączyła kolejna AR-ka. Tym razem jest to ciężarna klacz arabska w skali 1:20, która w całości (tzn i rzeźba i malowanie) jest dziełem Anny Dobrowolskiej Oczko.


Klaczka otrzymała imię Anisa, co po arabsku znaczy przyjacielska, dobra towarzyszka. Wystarczy na nią spojrzeć, żeby zobaczyć jak bardzo pasują do niej te określenia.  Spokój i jakaś taka ogólna łagodność to cechy, które od razu rzucają się w oczy. 
Nie jestem może wybitnym znawcą tej rasy, ba do niedawna nie byłam nawet jej wielbicielką, ale wydaje mi się, że artystka bardzo dobrze oddała wygląd polskiego typu araba. Podoba mi się zwłaszcza głowa, o pięknym, charakterystycznym, choć nie przerysowanym jak u większości modeli, profilu. Również budowa, drobna ale mocna i zwarta odpowiada mojemu wyobrażeniu tej rasy. Największy plus ode mnie, autorka dostaje jednak za grzywę i ogon, bo jest to pierwsza figurka przedstawiająca araba, której te elementy nie przytłaczają i wyglądają niezmiernie autentycznie i naturalnie. 
Zamawiając klaczkę wybrałam sobie jasno siwą maść, która moim zdaniem świetnie się na niej prezentuje i tak bardzo kojarzy z arabami. 

Do modelu dołączony był certyfikat z numerem i autografem autorki. 


15 komentarzy:

  1. Piękny model, mam nadzieję, że i u mnie zawita :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny model, śni mi się po nocach a na razie niestety do mnie nie zawita...

    Zapraszam do mnie, post z moim pierwszym custom'em
    amore-cane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna klaczka :).
    Hm, jak dla mnie to ona ma przyjacielskie, ale zmęczone spojrzenie...Może jej za ciężko z tym brzuchastym brzuchem :P.
    Widzę, że rzadki model, chyba ci się nieźle utrafiło takie cudeńko :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję! Też uważam, że typowy arab to siwek.
    Tło do zdjęć masz cudne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję nabytku ! Fajnie,że w końcu model trafił do kogoś, z Polskich kolekcjonerów ;)
    Nie pogardziłabym tym modele, ale na razie, musze na coś oszczędzić. Może kiedyś...

    Zapraszam do mnie :
    http://szatynkowadolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne imię, godne tak piękniej klaczy. Proporcje są idealne...
    Zazdroszczę, a zarazem gratuluję ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne konisko, ja też się do niej przymierzam. Imię bardzo do niej pasuje.
    Zapraszam do nas na n/n.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna klacz i imię .
    Gdzie można dostać ten model ?
    Bardzo fajny blog :)
    Zapraszam do mnie na n/n
    figurkischleich.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na stronie Anny Dąbrowskiej-Oczko horseandbird.com - strona po angielsku ale z panią Anną można pisać po polsku ;)

      Usuń
  9. Piękna *.* Po prostu cudo. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo ciężarna, czekam na foty :D
    PS:Zmniejsz sobie szerokość bloga, bo jak ktoś ma mniej cali to źle wygląda ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna, bardzo trudno zrobić dobry model w tej skali. Artystka świetnie sobie z tym poradziła ;)

    OdpowiedzUsuń