niedziela, 21 października 2018

Temir-Khan, medalion z achałtekińcem.

Ci, którzy mnie znają i ci, którzy podczytują czasem te moje wypociny, wiedzą jak kocham achałtekiny. Jak tylko gdzieś natknę się na nazwę rasy, od razu strzygę uszami i przeliczam gotówkę licząc na nową ciekawą figurkę. Wprawdzie medaliony nie były nigdy w kręgu moich zainteresowań ale od kiedy natknęłam się na pracę Oksany Kuks, przedstawiającą cudnej urody głowę konia, tak realistyczną, że mam ciary patrząc na nią, wpadłam jak śliwka w kompot.

 Od tego czasu  kolekcja powiększyła się o kilka płaskorzeźb  przedstawiających inne rasy a nawet jedeną psią ale jednak nadal główny trzon kolekcji stanowią figurki, szczególnie achałtekińskie.
Tu muszę dodać, że chociaż jest sporo modeli tej rasy to jednak nikt tak jak Rosjanie jej nie czuje tak jak ja. Nie wiem na czym to polega ale ja nie widzę w amerykańskich modelach tej szlachetności, delikatności połączonej z siłą, tej pięknej smukłej głowy z oczami wyrażającymi dumę i hardość, czyli tego czym moim zdaniem charakteryzują się te piękne konie. Może właśnie dlatego w moich zbiorach są na razie tylko achały pochodzące Rosji.
I oto niedawno przeglądając wielkie zasoby internetu, wpadło mi w oko to cudo.

Kolejny, przepiękny okaz wyrzeźbiony przez rosyjską artystkę Viktorię Letnikovą o imieniu Temir-Khan. Ta płaskorzeźba jest tak piękna, że nawet niepomalowana zdobi kolekcję. Jest dopracowana w najmniejszych szczegółach co jest widoczne szczególnie na głowie i szyi.


Myślę, że pomalowana będzie zachwycająca. 

I na koniec moje dwa płaskie achałtekińce, które uwielbiam i z dumą pokazuję. 



4 komentarze:

  1. Wow! Świetne płaskorzeźby! :D Naprawdę achały jak się patrzy ;) Głowy wyrzeźbione z niezwykłą dbałością - podobają mi się zwłaszcza te żyłki i zmarszczki... aż chciałoby się mieć choć jednego z tych przystojniaków na półce ;p I choć nie jestem jakąś wielką miłośniczką rasy, to jednak patrząc na te rzeźby, trudno odmówić jej uroku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję pięknych zdobyczy. Rzeczywiście zapierają dech :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać twoje posty i zachwycać się twoimi modelami. Mam jednak pytanie : skąd masz tą podstawkę na medalion ? Szukam takiej ale jakoś nie mogę znaleźć. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tę podstawkę dostałam wraz z pierwszym medalionem od Oksany Kuks. Też poszukuję podobnych. Widziałam na Allegro pod nazwą ekspozytory na medale ale nie wiem jak rozmiarowo wypadają. Trzeba będzie się im bliżej przyjrzeć. ;)

      Usuń