niedziela, 17 lutego 2019

Dominante XXIX


Pierwszą tegoroczną nowością firmy Breyer, która zagościła w mojej kolekcji jest Dominante XXIX nr katalogowy 1809. Jest to portret pięknego ogiera andaluzyjskiego wyhodowanego w Hiszpanii a obecnie mieszkającego w Stanach Zjednoczonych, który obok niewątpliwej urody może pochwalić się również dużym talentem ujeżdżeniowym. Koń startuje z sukcesami w otwartych zawodach dressażowych.
Niestety moim zdaniem portret nie jest zbyt udany i dość mocno różni się od oryginału, przede wszystkim maścią ale również odmianą na głowie, która nie została dokładnie odwzorowana.
Tu można pooglądać pierwowzór figurki.

Moim zdaniem figurka powinna być zdecydowanie ciemniejsza bo nawet rozjaśniony letnim słońcem Dominante nie jest aż tak jasny (na moich niektórych fotkach wyszedł ciemniejszy niż w rzeczywistości).
Ale dość czepialstwa, w końcu u mnie to może być każdy inny Andaluz, a że lubię gniadosze więc nie ma sprawy.




Wracając do figurki to autorką rzeźby jest Mindy Berg i jest to chyba jej pierwszy projekt dla firmy Breyer. Mam nadzieję, że nie ostatni bo bardzo podoba mi się styl tej rzeźbiarki.
Ogier moim zdaniem
ładnie wpisuje się w cechy rasy PRE (Pura Raza Espanola) i już na pierwszy rzut oka widać, że jest jej przedstawicielem. Pokazany jest wprawdzie w dość statycznej pozie "stój" ale jedna tylna noga jest mocniej podstawiona pod kłodę a głowa leciutko odwrócona. Ja tylko wolałabym żeby nie miał tak długiej i bujnej grzywy tylko np. krótko przystrzyżonego irokeza ale włos jest wyrzeźbiony dość ładnie więc przeboleję.



Dla szczególarzy są kasztany a nawet zaznaczone lekko strzałki. 
Głowa jest dość wąska ale zgrabna. Ja bym ją może troszkę lepiej pocieniowała a gdyby pomalować jeszcze ładniej oczy to na pewno nabrała by więcej charakteru. W tej chwili ma nieco zdziwiony wyraz. 

Gdy patrzy się na zdjęcia, Dominante wydaje się być drobny ale pod względem wielkości zalicza się do średniaków. Zbliżony jest wzrostem do takich modeli jak Ravel czy Brass Hat ale ciężko je porównywać bo jednak mocno różnią się sylwetką. 



Dominante ma jeszcze jedną wielką zaletę. Mimo długiej grzywy powinien dobrze wyglądać w kantarze i ogłowiu ponieważ jest ona tak ułożona, że nie przeszkodzi w założeniu ich na głowę. 

Także kolekcjonerzy, polecam model wszystkim miłośnikom hiszpańskich ras bo ogier jest bardzo ładnym i typowym Andaluzem. 

Polecam również opis modelu na blogu Capricorn Meadow 




2 komentarze:

  1. Hhmm... Mocno się nad nim zastanawiam, aczkolwiek bardziej kusi mnie Verdades, który jest bardziej realistyczny od Dominate XXIX, no i mnie osobiście się nie podoba, że jest on, no taki jakby sztywny i patrząc z przodu strasznie mi się zdaje wąski, no ale cóż, pożyjemy, zobaczymy, bo może zagości u mnie na półce :)

    Pozdrawiam Kasia & My Schleich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam bardzo mieszane uczucia w stosunku do tego modelu, ale ogólnie jestem na tak. Miło patrzeć jak Breyer z roku na rok robi coraz bardziej realistyczne modele.

    OdpowiedzUsuń