środa, 13 marca 2013

Marzec miesiącem Collecty.

Ech... Skarbonka na razie pustawa, w polskich sklepach brak Breyerów z chciejlisty, a ponieważ głód figurek musi być zaspokajany na bieżąco postanowiłam w tym miesiącu postawić na konie Collecty.
Jeszcze w lutym zamówiłam z Niemiec dwa urocze przemalowańce, które po dość długim okresie oczekiwania (zwłaszcza w porównaniu z zakupami w USA) i pewnymi perturbacjami z wysyłaniem przelewu zagranicznego, w poniedziałek dotarły na miejsce.
Pierwszy, który mnie ujął piękną czekoladową maścią i bardzo realistycznym spojrzeniem, był wałach Appaloosa.

Wprawdzie kolor różni się trochę od tego ze zdjęć aukcyjnych (w realu bardziej przypomina mleczną czekoladę), ale zupełnie mi to nie przeszkadza bo figurka jest naprawdę urocza.

Kolejny koń to przemalowany na kasztana Lipizzaner.

Malowanie jest bardzo staranne z pięknie wykończonymi kopytami oraz ciekawą siwizną na głowie. Ta siwizna dodaje koniowi powagi i powoduje wrażenie, że mamy do czynienia ze starszym koniem.

Dwa kolejne modele to fabrycznie wykończone gniado-dereszowata klacz Mustanga i siwy ogier Andaluzyjski.
Nie są to jakieś wybitne okazy ale ładnie wyglądają w grupie pozostałych figurek tej firmy. Niestety zupełnie nie pasują mi przypisane do nich rasy. Po za tym, zwłaszcza Andaluz ma bardzo miękkie nogi, przez co są one lekko koślawe.


Jak widać obie figurki mają fajne dynamiczne pozy.
Następne konie Collecty to już będą nowości z 2013 r.
Postanowiłam również (i mam zamiar się tego trzymać), że w tym roku kupię jeszcze tylko trzy traditionale Breyera: Marwari, Gipsy Vannera i Totilasa.

2 komentarze:

  1. Piękne modele wybierasz do swojego stada. Komentarz do Lipicana...
    http://elaineselenestock.deviantart.com/art/Lipizzaners-26-152606875

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż się sobie dziwię, że zapomniałam skomentować...
    Gratuluję wszystkich modeli, szczególnie przemalowańców.
    Powodzenia w zakupach, Marwari zdecydowanie polecam ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    cathsmodelhorses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń