sobota, 28 września 2013

Moja stajnia customami stoi.

Koleżanki z Model Horse zauważyły, że moja kolekcja mocno zmierza w kierunku customów, czyli koni przerobionych lub przemalowanych. Muszę przyznać, że rzeczywiście szukam figurek ciekawych, niestandardowych i wyróżniających się ciekawą pozą lub malowaniem. Po za tym wybierając dany model kieruję się po prostu własnym gustem oraz sercem. Tak, tak, jedne figurki łapią za serce inne, choć ładne, nie. Sama niestety nie dysponuję talentem artystycznym, dlatego muszę korzystać z umiejętności innych artystów. Do moich ulubionych (i pozostających w zasięgu możliwości finansowych) należą Deborah Brown, Ela Zarzecka czy Linda R. Elkjer. Jestem szczęśliwą posiadaczką kilku figurek wykonanych przez te artystki oraz kilku wykonanych przez innych nie zawsze znanych z nazwiska.
Do najulubieńszych należą:
Deborah Brown
Klacz i źrebię Shire firmy Collecta oraz klacz Strapless firmy Breyer.


Elżbieta Zarzecka
Ogier Marwari Breyera, ogier Hanowerski i ogier Dartmoor Collecty.


Linda R. Elkjer
Breyer stablemate G2 Appaloosa, przerobiony i przemalowany na charakternego Mustanga.


Warmblood, chips Petera Stonea.

Pozostałe customy w mojej kolekcji to:
Ogier Appaloosa firmy Collecta malowany przez Reginę Albrecht


 Ogier Lipizzanner firmy Collecta przemalowany przez osobę o nicku "knufinke".

Ogier Andaluzyjski, chips Petera Stone'a przemalowany przez nieznanego autora. 
Warmblood jumper, stablemate przemalowany przez Shannon Mayfield.


To już chyba wszystkie. Reszta mojej kolekcji to modele tzw. OF czyli fabryczne, które też bardzo lubię i nadal będę kupować. Teraz jednak z niecierpliwością czekam na kolejnego customa.


5 komentarzy:

  1. Och, przestań już katować nas tym oczkiem, pokazuj całego konia! :D
    Wszystkie customy piękne, szczególnie klacz Schire.
    Pozdrawiam
    cathsmodelhorses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę tylu CM! Szczególnie Moroshka jest piękna. Również dołączam się o prośbę o całego koniaka! U mnie n/n.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak tylko kobyłka dojedzie, nie omieszkam jej pokazać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W customach właśnie to jest wspaniałe, że są jedyne w swoim rodzaju :D
    Powiedz chociaż jakiej firmy to konisko :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za niecierpliwe dziewczyny. :) Figurka jest wykonana przez Meg Walker. Tu link do jej strony. http://www.megwalker-originals.com/
    Nie wiem dokładnie jak to jest ale wydaje mi się, że to chińskie figurki, przez nią tylko malowane i glazurowane, ale mogę się mylić. Może doczytacie więcej. Moja jest Paint Horsem, ale na stronie nie ma jej malowania.

    OdpowiedzUsuń